Herba Penawar Al-Wahida

Archives

MELAKA HALAL HUB HPA

Alhamdulillah...
HPA di Negeri Melaka Bersejarah kini semakin maju dengan kelahiran ramai usahawan - usahawan yang sangat setia. Bukan itu sahaja...HPA juga melangkah setapak lagi untuk berdaya saing demi memperjuangkan produk halal tanggungjawab bersama. Ekonomi Islam...Inilah yang harus kita perjuangkan agar ekonomi islam tidak tercicir.
Nampaknya, HPA telah meluaskan empayarnya di Negeri B er sejarah ini. Wilayah Parameswara yang mahsyur dengan barang daganga nnya. Di harap, sejarah berulang kembali dengan kehadiran HPA di bum i Hang Tuah ini.
Perbadanan Kemajuan Negeri Melaka (PKNM) telah memberi mandat kepada HPA untuk mengendalikan Melaka Halal Hub (MHH) di Serkam. MHH merupakan pusat industri halal pertama di Malaysia. Usahawan-usahawan yang beroperasi di MHH akan beroperasi mengeluarkan produk halal. Jadi, HPA berperanan sebagai 'anchor' baru akan memberi tunjuk ajar, latihan dan bimbingan secara Islamic Manufacturing Practise (IMP) serta peluang pemasaran dan pekerjaan kepada 20 usahawan yang akan bertanggungjawab dari aspek pengeluaran produk halal kepada HPA.

Kepercayaan PKNM ke atas pengendalian HPA di MHH ini dinilai dari beberapa aspek kecekapan pengurusan, pengukuhan ekonomi syarikat dan peluang atau potensi perkembangan syarikat pada masa akan datang.

Diharap, MHH akan terus maju bersama-sama usahawan-usahawan lain di dalamnya demi kepentingan dan pembangunan insaniah ummah dan keberkatan dalam perniagaan.

SUMBER : http://komuniti-kpsp.blogspot.com



CAWANGAN HPA KUALA TERENGGANU

CAWANGAN 1

NO.LOT PT 1425C,
JALAN BUKIT KECIL, MUKIM CHABANG TIGA,
21100 KUALA TERENGGANU,
TERENGGANU D. IMAN

---BERDEKATAN DENGAN JPJ NEGERI---
Kelas minguan setiap hari Jumaat jam 9.00 malam.
masuk percuma.bukan ahli pun boleh hadir..



CAWANGAN 2 --BARU--

Lot 4232(ground floor), Wisma Chu Ah Kee,
Off Jalan Sultan Ismail 20200 Kuala Terengganu,Terengganu
(Belakang Bangunan Dato Amar @ Stadium K.Terengganu)


KURSUS PERUBATAN JAWI (KPJ)




KURSUS PERUBATAN JAWI (KPJ) di Kuala Terengganu adalah kali pertama di jalankan pada tahun ini 2010. KPJ ini merupakan salah satu kelebihan yang harus ahli HPA rebut untuk mereka yang bergerak secara serius dalam Perniagaan HPA dan ilmu perubatan untuk merawat pesakit. Secara tidak lansung memberi pendapatan kepada ahli dalam memberi perkhidmatan urutan. Maklumat kursus seperti gambar di bawah. DALAM kusrsus ini terdapat DUA ilmu perubatan di tawarkan iaitu REFLEKSOLOGI PADA 19 FEBRUARI 2010 HARI JUMAAT yuran : RM 50 DAN KURSUS DIAGNOSIS SARAF TAPAK TANGAN pADA 20 FEBRUARI 2010 HARI SABTU ,Yuran : RM50. Bayaran termasuk dengan bahan kursus ,sijil penyertaan dan makan minum. Penceramah bagi kedua-dua kursus ini ialah PJS ABDULLAH BIN ABDUL RAHIM.

KEPADA MEREKA YANG BERMINAT YANG MASIH BELUM MENJADI AHLI BOLEH HUBUNGI SAYA DI TALIAN 017-9592048 (FIRDAUS). tUNGU APA LAGI jom JADI AHLI SEKARANG. BANYAK KEISTIMEWAAN YANG TIDAK ADA PADA PERNIAGAAN LAIN.HANYA HPA SAHAJA YNG MENAWARKANNYA.


KEMPEN JOM TUKAR

ASALAMULAIKUM KEPADA SEMUA PELAWAT YANG SUDI KE BLOG D'HALAL.SEBAGAI SOKONGAN KEPADA KERAJAAN DALAM KEMPEN BELI PRODUK TEMPATAN, D'HALAL JUGA TELAH MENGANJURKAN JUGA KEMPEN JOM TUKAR DIMANA KEMPEN INI MENAJAK MASYARAKAT DI SELURUH DUNIA MENGUNAKAN PRODUK HALAL YANG DI YAKINI BERSIH LAGI SUCI DAN APA YANG PENTING MENGIKUT SYARAK. DI BAWAH INI KAMI LETAKKAN PRODUK BERASASKAN MAKANAN SEGERA ATAU RESTOREN.TUNGGU APA LAGI JOM TUKAR.

PERASMIAN RESTORAN RADIX CHICKEN HOUSE (RCH) KOTA BHARU



RCH CAWANGAN KOTA BAHRU,KELANTAN MERUPAKAN CAWANGAN YANG KE EMPAT SELEPAS DI UTARA DAN SELANTAN

MAJLIS PERASMIAN CAWANGAN RCH KOTA BHARU AKAN DIADAKAN PADA 19.02.2010 SELEPAS SOLAT JUMAAT. ORANG RAMAI DIJEMPUT HADIR UNTUK BERSAMA-SAMA MEMERIAHKAN MAJLIS TERSEBUT.

RCH KOTA BHARU BERALAMAT:

MK3-068 TINGKAT 3 KOTA BHARU TRADE CENTRE
JALAN BULUH KUBU
15000 KOTA BHARU KELANATN.

KEHEBATAN ROKOK O O O ROKOK

Prof. Dzulkifli Abdul Razak

Pusat Racun Negara, USM

SEJAK kebelakangan ini, banyak perkara baru yang timbul yang mengaitkan secara langsung kedudukan syarikat-syarikat tembakau khususnya di Amerika Syarikat dalam mengendalikan perniagaan mereka.

Malah pada lewat bulan Mac yang lalu, salah sebuah daripada syarikat tersebut, Liggett Group Incorporated, telah membuat pengakuan tentang beberapa hal apabila ia bersetuju untuk menyerahkan di antara lain dokumen-dokumen syarikat untuk diteliti oleh peguam-peguam anti-merokok.

MENARA HPA BERNILAI RM60 JUTA



Menara HPA
di Sek.13 Shah Alam. Kini hampir 50% usaha kita untuk memiliki Menara HPA setinggi 12 tingkat di Sek.13 Shah Alam(proses jual beli – RM60 juta)

PELANCARAN PRODUK BARU..PASTI HEBAT!!!

HPA akan memperkenalkan 3 produk baru yang akan dilancarkan seperti berikut;

Tarikh: 25hb Jan 2010
Jam: 8.00 malam
Lokasi: Hotel De Palma Ampang
Perasmian akan dilaksanakan oleh Pengarah Urusan HPA


Penapis Air


Radix Sahara

Air Minuman Dew

Mungkin ramai yang membeli Penapis Air Pelbagai Jenama dengan Pelbagai Kehebatan. Namun malam pelancaran kita akan mendedahkan bahawak os Penapis Air tidaklah semahal seperti kebanyakan yang ada di pasaran. HPA akan memperkenalkan Penapis Air pada harga yang paling rendah(berpatutan) dan berkualiti jauh lebih hebat.Malah ahli juga mendapat pulangan semula duit iaitu bonus atau nilai mata, Ini memberikan kelebihan kepada HPA dalam memasarkan dan bersaing dengan produk lain di pasaran ,Saksikan laah

KEHEBATAN HPA DI MEDIA CETAK DAN ELEKTRONIK

SUDAH BANYAK KEHEBATAN YANG HPA DAPAT TIDAK KIRA DI MEDIA CETAK ATAU ELEKTRONIK DALAM NEGARA MAHUPUN LUAR NEGARA SEPERTI DI CHINA,ARAB SAUDI,THANLAND,INDONESIA DAN LAIN-LAIN NEGARA.KITA DI MALAYSIA HARUS BERBANGA DENGAN PENCAPAIYAN HPA MEMBANGUNKAN SATU EVOLUSI PERNIAGAAN MUSLIM YANG TIDAK SECARA LANSUNG MEMBANTU KERAJAAN DALAM MEMBUKA PELUANG PEKERJAAN KEPADA MASYARAKAT SECARA TIDAK LANSUNG MENGURANGKAN MASALAH KEMISKINAN. AYUHLAH KITA BERSAMA-SAMA DENGAN HPA DENGAN MENJADI AHLI,KERANA BANYAK KELEBIHAN DAN KEISTIMEWAAN YANG TIDAK ADA PADA SYARIKAT LAIN..AYUH DAFTAR SEGERA!!!


PRODUK DAN PERKHIDMATAN HPA

PROFIL SYARIKAT HPA

RALAT: Perubahan KPJ Januari 2010

1. 25/01/2010 KPJ dan Pelancaran Produk Baru di De Palma Hotel Ampang : Oleh Pengarah Urusan HPA

Majlis bermula : 8.30 Malam – 12.00 Malam

2.KPJ De Palma 22hb Jan 2010 di ubah ke 25hb Jan 2010

3. KPJ Kuantan/Hotel Vistana(25 Jan 2010) & Kluang: Dewan Nurudin Fahmy(26 Jan 2010) DIBATALKAN.

PEMAKANAN MEMBENTUK DIRI

Category: ,   Leave a Comment
JADUAL KULIAH PERUBATAN JAWI BULAN JANUARI 2010

KULIAH PERUBATAN JAWI (KPJ)

Perubatan JAWI telah diasaskan oleh Tn. Haji Ismail bin Haji Ahmad. Perkataan JAWI diambil bersempena nama tempat kelahiran beliau iaitu Jejawi, satu daerah yang terletak di negeri Perlis.

Tn. Haji Ismail bin haji Ahmad merupakan seorang graduan dari Universiti Pertanian Malaysia (kini dikenali sebagai Universiti Putra Malaysia) dalam bidang Pertanian (Kajian Botanikal). Berbekalkan pengalaman bertahun-tahun dalam dunia perubatan herba, serta hasil lawatan, seminar, workshop serta kursus-kursus lainnya ke pelbagai negara, beliau telah berjaya mewujudkan satu kaedah perubatan yang dinamakan sebagai ‘Perubatan JAWI’.

Kejayaan kaedah perubatan ini telah diakui oleh ribuan pengguna yang pernah mencuba dan mengamalkan herba ini. Atas usaha untuk merealisasikan Perubatan JAWI ini, akhirnya lahirlah Institut Latihan Herba Al-Wahida yang lebih dikenali dengan nama INTIBAH.

Perubatan JAWI telah diasaskan oleh Tn. Haji Ismail bin Haji Ahmad. Perkataan JAWI diambil bersempena nama tempat kelahiran beliau iaitu Jejawi, satu daerah yang terletak di negeri Perlis.

Tn. Haji Ismail bin haji Ahmad merupakan seorang graduan dari Universiti Pertanian Malaysia (kini dikenali sebagai Universiti Putra Malaysia) dalam bidang Pertanian (Kajian Botanikal). Berbekalkan pengalaman bertahun-tahun dalam dunia perubatan herba, serta hasil lawatan, seminar, workshop serta kursus-kursus lainnya ke pelbagai negara, beliau telah berjaya mewujudkan satu kaedah perubatan yang dinamakan sebagai ‘Perubatan JAWI’.

Kejayaan kaedah perubatan ini telah diakui oleh ribuan pengguna yang pernah mencuba dan mengamalkan herba ini. Atas usaha untuk merealisasikan Perubatan JAWI ini, akhirnya lahirlah Institut Latihan Herba Al-Wahida yang lebih dikenali dengan nama INTIBAH.

Konsep Perubatan JAWI merupakan konsep perubatan yang mengetengahkan dua sumber utama iaitu Ilahiyah dan alamiah. Ia berdasarkan pada sabda Rasulullah S.A.W:

“Gunakanlah dua penyembuhan: madu dan Al-Quran” (Hadis Riwayat Ibnu Majah dan al-Hakiem)

Ahli herba melihat bahawa madu sebagai suatu sumber alamiah dan Al-Quran sebagai sumber Ilahiyah

Ilahiyah bermaksud bahawa segala penyakit yang berlaku datangnya daripada Allah S.W.T dan Allah S.W.T jugalah yang sebenarnya yang menyembuhkan penyakit tersebut. Sebagaimana sabda Rasulullah S.A.W:

“Berubatlah kamu, kerana sesungguhnya Allah S.W.T yang menurunkan penyakit, Dia (Allah S.W.T) jualah yang menurunkan ubatnya.” (Hadis Riwayat Ahmad)

Perawatan akan lebih berkesan apabila perawat sendiri mempunyai hubungan yang kuat dengan Allah S.W.T. Doa adalah intipati Perubatan JAWI, Tawakal merupakan Pelengkap, sementara Keberkesanan (kemujaraban) dan ilmu menjadi Asas Tindakan.

DOA –> ILMU –> TAWAKAL

Oleh yang demikian, sumber Ilahiyah memberi keyakinan bahawa hakikat penyembuhan itu dating daripada Allah S.W.T yang bersifat As-Syafi (Maha Penyembuh). Pesakit juga perlu didekatkan dengan Allah S.W.T melalui nasihat dan tuntutan beribadah serta menjauhi sifat-sifat mazmumah (tercela).

Alamiah ialah menggunakan semua sumber alam yang ada di atas muka bumi ini seperti tumbuh-tumbuhan dan haiwan. Kajian yang lebih luas kepada bahagian-bahagian tumbuhan seperti akar, batang, daun, kulit, buah, bunga dan bahagian tumbuhan yang lain.

Sumber alamiah menggunakan herba-herba yang terpilih mengikut disiplin herba yang teratur. Sejarah mencatatkan bahawa herba telah digunakan sebagai sumber perubatan sejak berabad-abad tahun yang lalu dan dianggarkan lebih dari 20,000 spesies herba telah digunakan di seluruh dunia.

Oleh yang demikian, konsep Perubatan JAWI ini sesuai dengan prinsip-prinsip perubatan dalam Islam iaitu:

1. Prinsip Keyakinan, iaitu yakin bahawa yang menyembuhkan adalah Allah S.W.T. Sehubungan dengan itu, dalam merawat pesakit, hendaklah dilakukan secara ihsan dan sesuai dengan syariat Islam (Al-Quran dan As-Sunnah).
2. Menggunakan ubat yang halal, thoyyib (baik) dan tidak sekali-kali menggunakan ubat-ubatan yang haram atau tercampur dengan bahan yang haram.
3. Prinsip perubatan yang tidak membawa mudharat. Perubatan itu tidak sekali-kali merosakkan tubuh, kecuali jika keadaannya sangat darurat dan tidak ada perubatan lain pada ketika itu.
4. Prinsip perubatan; tidak berbau tahyul, khurafat dan bid’ah.
5. Prinsip mencari yang lebih baik, berdasarkan kaedah Islam dan ilmu-ilmu perubatan.
6. Mengambil sebab melalui ikhtiar serta tawakal, juga selalu berikhtiar mencari yang terbaik.


AWAS BAHAYA UBAT GIGI BERFLUORIDA

APA ITU FLUORIDA?
Fluorida merupakan sisa keluaran industri baja, sejenis racun tikus dan digunakan dalam sektor industri sebagai racun serangga untuk menghapuskan semut dan lipas. Fluorida merupakan racun tersembunyi (seperti sianida) yang memudaratkan, bertoksik dan mampu berkumpul sungguhpun hanya sedikit ditelan.

MENGAPA FLUORIDA BERBAHAYA?
Pentadbiran Makanan & Ubatan Amerika (FDA) menganggap fluorida sebagai "ubat baru yang tidak diluluskan" kerana tidak ada bukti mengenai keselamatan mahupun keberkesanannya.
Sesetengah kumpulan berkepentingan awam seperti Akademi Antarabangsa Bagi Ubatan, Makanan & Toksikologi (pertubuhan bukan kerajaan Kanada yang membiayai penyelidikan mengenai bahan bertoksik yang digunakan dalam pergigian) telah mengkelaskan fluorida sebagai "ubat untuk pergigian yang tidak diluluskan" disebabkan kadar keracunannya tinggi.

Satu tinjauan yang dijalankan pada tahun 1997 dengan bantuan pengeluar ubat gigi dan Persatuan Pergigian Amerika Syarikat mendapati purata orang yang memberus gigi dengan ubat gigi berfluorida walaupun sedikit (1 gram) mengikut sukatan yang disarankan, menelan antara 0.3-0.4 mg fluorida setiap kali memberus gigi.
Ini bermakna anda menerima hampir separuh daripada kadar harian fluorida yang diterima cuma dengan memberus sekali sehari, tanpa membabitkan sumber lain.

MENGAPA KITA TIDAK MEMERLUKAN FLUORIDA PADA UBAT GIGI?
Dos fluorida harian yang diterima melalui pemakanan sudah mencukupi keperluan seseorang. Pihak berkuasa di Malaysia telah menambahkan fluorida kedalam sistem bekalan pengairan dan oleh sebab yang demikian, setiap titis air dalam bentuk teh, kopi, minuman berais dan sebagainya menyumbang kepada penambahan fluorida sedia ada. Makanan harian seperti sayuran juga terdedah kepada fluorida melalui racun serangga dan lain-lain. Fluorida juga terdapat pada tulang ikan seperti ikan bilis dan sardin. Sebagai rumusan, makanan lazim harian telah membekalkan sumber fluorida yang mencukupi untuk keperluan kita. Oleh sebab yang demikian, kita tidak lagi memerlukan tambahan fluorida melalui ubat gigi atau ubat kumur dan ini akan mendatangkan kemudaratan terhadap kesihatan seseorang itu.

KES MAHKAMAH
Kesan-kesan buruk fluorida pada masa lalu pernah dibawa ke mahkamah. Apa yang dipercayai merupakan yang pertama. Colgate-Palmolive membayar pampasan sebanyak £1,000 (kini dianggarkan kira-kira RM 6,000) kepada keluarga seorang kanak-kanak berusia 10 tahun di Essex, England yang menderitai masalah "Dental Fluorosis" (enamel kotor dan berkarat), iaitu antara tanda pertama keracunan fluorida.

PENYELIDIKAN AWAM
Penyelidikan yang dijalankan pada pertengahan tahun 90-an oleh bekas ketua bahagian kimia Institut Penyelidikan Kanser Kebangsaan Amerika, mendapati kira-kira 10,000 kematian akibat kanser yang dikaitkan dengan penggunaan fluorida berlaku setiap tahun di Amerika Syarikat.
Penyelidikan yang dijalankan di Amerika Syarikat bagi Program Toksikologi Kebangsaan (NTP) pada tahun 1990-1991 menunjukkan kecenderungan peningkatan dalam osteosarkoma (salah satu kanser peringkat awal yang menyerang kanak-kanak) dalam tikus jantan yang diberikan fluorida. Menurut NTP, fluorida berkemungkinan bahan penyebab kanser kepada manusia."

AMARAN & PANDUAN
Pada tahun 1997, FDA telah menetapkan setiap Ubat gigi berfluorida yang dijual di Amerika Syarikat perlu meletakkan tanda amaran racun/bahaya:

"WARNING: KEEP OUT OF REACH OF CHILDREN UNDER 6 YEARS OF AGE. IF YOU ACCIDENTALLY SWALLOW MORE THAN USED FOR BRUSHING, SEEK PROFESSIONAL HELP OR CONTACT A POISON CONTROL CENTER IMMEDIATELY."
/
“AMARAN: JAUHKAN DARI KANAK-KANAK BERUMUR 6 TAHUN KEBAWAH, SEKIRANYA TERTELAN MELEBIHI DOS YANG DITETAPKAN, SILA DAPATKAN RAWATAN PAKAR ATAU HUBUNGI PUSAT KAWALAN RACUN DENGAN SEGERA”

Image Image

FLUORIDA MAMPU MENYEBABKAN:
- Kematian
- Kanser
- Ruam Kulit
- Luka Kanser
- Kelunturan Warna Gigi
- Masalah Gastrik
- Penyebab atau Membantu Menyebabkan Kerapuhan Tulang
- Keracunan Saraf
- Kanser Tulang
- Keretakan Tulang
- Membantu Menyebabkan Kekurangan IQ di Kalangan Kanak-kanak
- Meransang Masalah Buah Pinggang di Kalangan Pesakit

BAHAYA KEPADA KANAK-KANAK?-SEMESTINYA!
Memandangkan fluorida mampu meresap menerusi gusi dan kanak-kanak di bawah usia 7 tahun yang menelan 50% daripada ubat gigi ketika memberusnya (mengikut kajian), dan memandangkan fluorida turut terkandung dalam air dan pelbagai produk lain (seperti ubat kumur), kita terus terdedah kepada risiko kanser apabila memakai ubat gigi berfluorida.

Ubat Gigi Miswak

Ubat Gigi Miswak dengan ekstrak semulajadi kayu sugi dan berkesan dalam memberikan anda keyakinan serta penjagaan mulut yang optimum. Seiring dengan kehendak Syarak, formula semulajadinya:

  • Membersih dengan berkesan untuk memutihkan gigi
  • Mencegah kerosakan gigi
  • Melindungi gigi daripada kaviti
  • Mencegah plak gigi
  • Menyegarkan nafas
Harga Pengguna:

Semenanjung Malaysia : RM5.00
Sabah & Sarawak : RM7.00

Harga Pengedar HPA:
Semenanjung Malaysia : RM4.00
Sabah & Sarawak : RM6.00

Nilai Mata (NM) : 1

UBAT GIGI HERBA

Ubat Gigi Herba HPA dengan khasiat daun mambu dan bunga cengkih. Antara kelebihan :

1. Diiktiraf HALAL oleh JAKIM

2. Diperbuat daripada sumber semulajadi iaitu daun mambu dan bunga cengkih

3. Tidak mengandungi gelatin dan serbuk tulang (Dicalcium Phosphate)

4. Tidak mengandungi florida yang merbahaya kepada usus

5. Mampu menyelesaikan hampir semua masalah gigi dan gusi

Dengan mengamalkan ubat gigi herba HPA, nafas akan menjadi segar, gusi sihat, kuman serta kaviti di dalam mulut dapat dibasmi serta menjadikan gigi kuat dan bersinar.

Khasiat Daun Mambu.

Herba yang berasal dari India dan Myanmar ini terkenal sebagai antiseptik atau antibakteria bagi mencegah masalah gusi dan gigi berlubang.

Khasiat Bunga Cengkih.

Herba yang berfungsi untuk menguatkan gigi dan seterusnya mencegah kerosakan gigi serta menyegar dan mengharumkan nafas.

Komposisi (200 gram per tiub) :

1. Azadirachta indica 2. Eugenia caryphyllata

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 6
Sabah & Sarawak: RM 7

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 5
Sabah & Sarawak: RM 6

Nilai Mata (NM): 2

Licinkan Kulit Muka

Semua Wanita Begitu Cerewet menjaga kecantikan wajah, Dengan ini, ramai yang sanggup mengeluarkan belanja yang besar untuk mendapatkan kulit yang licin dan halus.

Disini terdapat petua yang paling mudah untuk melicinkan kulit ialah dengan menggunakan buah tomato, Ambilkan sebiji buah tomato yang sudah dibersihkan, sebelah darinya sapu kat seluruh muka anda dan biarkan sehingga kering, selepas itu bilas dengan air bersih. Tomato yang sebelah lagi tu bolehlah dimakan atau dibuat jus untuk diminum, amalkan selalu dan nikmati hasinya

LAGU TEMA HPA

MARILAH KITA BERSAMA-SAMA MENHAYATI SARIKATA LAGU INI.

Perkongsian Bijak Cemerlang (PBC)

PENGENALAN
1. KURSUS PBC 2 HARI 1 MALAM
2. BAYARAN ANTARA RM100 - RM180.00 ( KEADAAN HOTEL TEMPAT KURSUS)

PBC DAN KEISTIMEWAANNYA
1-MEMBINA KEYAKINAN DIRI UNTUK MENJADI USAHAWAN HERBALIS MLM YANG CEMERLANG.

2-DAPAT MENGUASAI SEGALA ILMU DAN KEMAHIRAN DALAM BIDANG KEUSAHAWANAN MLM. AGAR DAPAT MERANCANG, MENGURUS DAN BERTINDAK MENGIKUT PLAN YANG DISEDIAKAN BAGI MENJURUS KEPADA BONUS 5 ANGKA SEBULAN.

3-MEMUPUK DAN MENERAPKAN KEKUATAN ROHANI BAGI MEMBENTUK JATI DIRI SEBAGAI USAHAWAN YANG BERTAQWA.

4-MELAHIRKAN USAHAWAN YANG TAHAN LASAK, TABAH, BERDISIPLIN DAN MAMPU MENJADI PEMIMPIN JARINGAN YANG HEBAT.

APA PBC?

Menjana pendapatan 5 angka dalam masa 5 bulan dengan produk-produk halal HPA. Ketahui plan pemasaran Perkongsian Bijak Cemerlang HPA dengan 'product killer' kami iaitu Kopi Pra-campuran Radix.Serta beratus produk lain merangkumi produk keperluan harian, ubatan berasas herba, kosmetik, makanan kesihatan dll. Anda pasti terpegun dengan pelbagai pengetahuan herba kami. Jangan lepaskan peluang keemasan ini. Rebutlah untuk menjadi usahawan muslim yang berjaya. InsyaALLAH...

Mengapa perlu sertai Program PBC (Perkongsian Bijak Cemerlang)?
1. Automatik mendapat pangkat pertama dalam HPA iaitu Pengurus Melati atau PLX (20% kekal) tanpa melakukan penajaan.
2. Tidak perlu lagi melakukan pembelian terkumpul 1501NM dan melakukan penajaan untuk mendapat pangkat pertama Pengurus Melati (PLX).
3. Bimbingan dan tunjuk ajar oleh Usahawan HPA yang berjaya mencapai bonus bulanan 5 angka.
4. Dapat berkongsi rahsia kejayaan oleh bekas-bekas peserta PBC.
5. Modul program yang menarik dan berkesan.
6. Peserta terdiri daripada pelbagai lapisan dan latarbelakang pekerjaan termasuk golongan professional yang ingin menempa nama sebagai Usahawan HPA.
7. Mempelajari ilmu MLM dengan lebih mendalam daripada Usahawan HPA yang telah berjaya.
8. Dapat mengetahui bagaimana untuk menjana pendapatan 5 angka dalam masa 5 bulan melalui plan pemasaran era baru HPA..

Bagaimana hendak sertai program PBC ini?
1. Daftar menjadi Ahli HPA. seumur hidup dengan bayaran cuma RM30 dan mendapaat Kit Niaga yang dilengkapi dengan katalog produk dan lain-lain dokumen.
2. Daftar sebagai peserta program PBC melalui penaja anda atau terus kepada penganjur PBC. Biasanya bayaran antara RM100 hingga RM180 sahaja untuk 2 hari 1 malam bergantung kepada tempat.
3. Membuat pembelian minima 300NM pada bulan yang anda hadir program PBC atau pada bulan hadapannya. Peserta program PBC boleh mengumpul 300NM sebelum ke program PBC di mana-mana agen stok.

Modul-Modul PBC
Antara modul yang akan diberikan adalah
1. Kenali Syarikat.
2. Asas Plan Pemasaran MLM Syariah HPA
3. Bagaimana Nak Berjaya - Gerak Kerja 6 M
4. Eagle Eyes Sponsoring
5. Plan Tindakan melalui LDK
6. Teknik Demo
7. Produk Pilihan
8. Diagnosis Penyakit Melalui Tapak Tangan.
9. Asas Perubatan JAWI
10. Qiamullail.
11. Kuliah Subuh.
12. Senaman Pernafasan.
13. Bacaan AlMaathurat.
14. Motivasi Niaga.

Pengisian PBC ini disampaikan oleh PJS dan mereka yang terpilih. Modul-modul ini menerapkan pelbagai ilmu MLM HPA. kepada pengedar-pengedar baru untuk memulakan langkah yang tepat dan cepat untuk menjana pendapatan 5 angka dalam masa 5 bulan. Selain menyasarkan jualan produk-produk HPA. di serata Malaysia, program ini turut mendedahkan keistimewaan herba-herba yang terdapat dalam produk unggul HPA. iaitu Kopi Pracampuran Radix. Para peserta akan didedahkan dengan cara-cara membuat ‘Demo’ atau ‘Homeparty’ yang berkesan dan ini akan disusuli dengan perbincangan dalam kumpulan yang dikawal selia oleh PJS untuk mendapatkan strategi pemasaran produk dan pengurusan masa yang betul. Apa yang membuatkan modul-modul ini berbeza dengan perniagaan MLM yang lain adalah penerapan Islamiyah yang bermula dalam jiwa usahawan itu sendiri di mana ganjaran pasti menanti di hadapan di dunia mahupun di akhirat. InsyaALLAH…

Dapatkan jadual PBC terdekat melalui Cawangan HPA., Stokis HPA.seluruh negara, Pemimpin HPA. anda.

KOWAHIDA SERAH ZAKAT RM250K KEPADA PERKIM Kelantan

serah zakat2Koperasi Wahida HPA Berhad (KOWAHIDA) telah menyerahkan sumbangan zakatnya bagi tahun 2007 dan 2008 berjumlah RM250,000.00 kepada PERKIM Negeri Kelantan pada 30 Disember 2009. Sumbangan disampaikan oleh Pengerusi (KOWAHIDA) Mohd Faisol Abd Rahman kepada Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz Nik Maat di Pejabatnya di Kota Bharu.

Hadir sama dalam majlis tersebut ialah 14 Ahli Lembaga (KOWAHIDA) . Pihak PERKIM Kelantan diwakili oleh Pengerusinya YB Dato Nik Amar dan Tuan Haji Apandi. Majlis yang berlangsung dalam suasana penuh mesra dan kekeluargaan itu berjaya melonjakkan nama HPA di Negeri Kelantan. Menteri Besar, Tuan Guru Nik Aziz dimaklumkan juga bahawa HPA akan membuka RCH di Kota Bharu Parade (berhadapan Pasar Siti Khadijah).serah zakat

YB Tuan Guru Menteri Besar amat kagum dan terharu dengan pencapaian HPA dan berharap HPA akan terus berkembang maju. Tuan Guru berjanji akan merasmikan RCH di Kota Bharu apabila tiba masanya nanti.

PELABURAN KOPERASI WAHIDA (KOWAHIDA)

Bermula 1 Januari 2010, pelaburan saham KOWAHIDA telah DIBUKA SEMULA. Pelaburan boleh dibuat dengan membuat pindahan wang anda secara online ke akaun bank KOWAHIDA dan menyerahkan slip bank tersebut kepada mana-mana Cawangan HPA terdekat.

Pelaburan MINIMA ialah RM 200.00 dan MAKSIMUM RM 100,000.00 sahaja.

AKAUN BANK KOWAHIDA
Berikut adalah nombor-nombor akaun KOWAHIDA bagi memudahkan anggota KOWAHIDA melakukan transaksi ONLINE samada untuk langganan syer baru atau tambahan;

1-BANK ISLAM:
090 100 100 463 16

2-CIMB ISLAMIC:
090 100 001 101 08

3-MAYBANK ISLAMIC:
559 012 306 051

TANYA KOWAHIDA
Untuk sebarang pertanyaan berkenaan Koperasi Wahida HPA Berhad

Sila hubungi:
Tel:04-9773813/14 (pej);
Fax:04-9773812; atau
Emel kpd:
kowahida@yahoo.com , atau
copwahida@gmail.com

Kordial Roselle (Vitamin C)


Nama saintifiknya ialah Hibiscus Sabdariffa, yang merupakan tumbuhan yang amat tinggi kandungan Vitamin C iaitu melebihi daripada keluarga limau. Kelebihan pengambilan kordial Roselle ini ialah:

1. Anti Penuaan
2. Pencegah penyakit kardiovaskular
3. Pencegah kanser
4. Demam panas/selesema
5. Rawatan resdung (alahan) dan Asma
6. Stress atau sukar tidur (Insomnia)

Komposisi (1 Liter per botol) :
Jus Roselle, sirap dan bahan pengawet yang dibenarkan.

Dos :
Goncang sebelum digunakan. Campurkan 1 bahagian pati dengan 4 bahagian air mengikut rasa.


Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 15
Sabah & Sarawak: RM 18

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 12
Sabah & Sarawak: RM 15

Nilai Mata (NM): 4

HERBALIS-> PAKAR UBATAN TRADSIONAL

SIJIL HERBALIS KE-18
Bagi mereka yang berminat,
bolehlah mendaftarkan diri anda ke
HPA Training, IT & Multimedia (Mutiara Hikmah Sdn Bhd)
BAYARAN BOLEH DILAKUKAN MELALUI AKAUN BIMB
MUTIARA HIKMAH SDN BHD (02020010058744)
DAN FAKSKAN BUTIRAN PERIBADI ANDA
(Nama Penuh, No Kad Pengenalan, No Ahli, No Telefon, Alamat Surat Menyurat dan Bukti Pembayaran anda ke
Pejabat MUTIARA HIKMAH SDN BHD 04-4419254
Te: 04-4419094, 019-6330727,019-4548727

ILMU PERUBATAN KIROPRATIK/TULANG

DOWNLOAD BORANG PENYERTAAN :

Kursus ini akan diadakan pada 19,20 dan 21 januari . Mereka yang telah mempelajari ilmu ini digalakkan untuk terus menimba ilmu-ilmu perawatan yang tidak pernah habis. Oleh kerana tempat terhad pehak JHS hanya membuka kepada penyertaan awal untuk 50 orang sahaja(yang berbayar) manakala yang selebihnya perlu menunggu untuk next program pada bulan hadapan. Penerangan lanjut boleh menghubungi en Hafiz Ismail 0194749717 atau pengurus-pengurus zon.
Mereka yang belum lagi pernah mengikutinya juga boleh mempelajari teknik kiro yang mudah lagi berkesan dalam kursus ini. InsyAllah.

Website HPAMALL: http://hpamall.com

NOMBOR SIRI BABI

Oleh Dr. M. Anjad Khan

Salah seorang rakan saya bernama Syeikh Sahib bekerja sebagai pegawai di Badan Pengawasan Ubat & Makanan (POM) di Pegal, Perancis. Tugasnya adalah mencatat semua mereka barang, makanan dan ubat-ubatan.

Produk apa pun yang akan disajikan suatu perusahaan ke pasaran, bahan-bahan produk tersebut harus terlebih dahulu mendapat izin dari Badan pengawas Ubat dan Makanan Perancis dan Syeikh Sahib bekerja di Badan tersebut bahagian QC , oleh sebab itu dia mengetahui pelbagai jenis bahan makanan yang dipasarkan. Banyak daripada bahan-bahan tersebut dituliskan dengan istilah ilmiah namun ada juga beberapa yang dituliskan dalam bentuk matematik seperti E-904, E-141. Awalnya, saat Syeikh Sahib menemukan bentuk matematik tersebut, dia ingin tahu dan kemudian menanyakan kod matematik tersebut kepada seorang Perancis yang berwenang dalam bidang itu dan orang tersebut menjawab " KERJAKAN SAJA TUGASMU, DAN JANGAN BANYAK TANYA.

Jawaban tersebut menimbulkan kecurigaan buat Syeikh Sahib dan dia kemudian mula mencari tahu kod matematik tersebut dalam dokumen yang ada. Ternyata apa yang dia temukan cukup memeranjatkan kaum Muslimin di dunia.

Hampir di seluruh negara barat termasuk Eropah, pilihan utama untuk daging adalah daging babi. Penternakan babi sangat banyak di negara-negara tersebut. Di Perancis sendiri jumlah penternak babi mencapai lebih dari 42.000.

Jumlah kandungan lemak dalam tubuh babi sangat tinggi dibandingkan dengan haiwan lainnya. Namun orang Eropah dan Amerika berusaha menghindari lemak-lemak tersebut. Kemudian yang menjadi pertanyaan sekarang; di manakah lemak-lemak babi tersebut ? Jawapannya adalah: Babi-babi tersebut dipotong di tempat perniagaan (secara) kecil-kecilan dalam pengawasan Badan POM dan yang memusingkan badan babi tersebut adalah untuk membuang lemak yang sudah dipisahkan dari daging babi. Dahulu kira-kira 60 tahun yang lalu, lemak-lemak tersebut dibakar.

Kemudian mereka berfikir untuk memanfaatkan lemak-lemak tersebut. Sebagai awal kajian, mereka membuat sabun dengan bahan lemak tersebut dan ternyata itu berhasil.

Lemak-lemak tersebut diproses secara kimiawi, dikemas sedemikian rupa dan dipasarkan Dalam pada itu negara-negara di Eropah memperlakukan peraturan yang mengharuskan bahan-bahan dari setiap produk makanan, ubat-ubatan harus dicantumkan pada kemasan. Oleh karena itu bahan yang terbuat dari lemak babi dicantumkan dengan nama Pig Fat (lemak babi) pada kemasan produk.

Mereka yang sudah tinggal di Eropah selama 40 tahun terakhir ini mengetahui hal tersebut.

Namun produk dengan bahan lemak babi tersebut dilarang masuk ke negara-negara Islam pada saat itu sehingga menimbulkan déficit perdagangan bagi negara pengeksport. Menoleh ke masa lalu, jika anda hubungkan dengan Asia Tenggara, anda mungkin tahu tentang faktor yang menimbulkan perang saudara. Pada saat itu, peluru senapang dibuat diEropah dan diangkut ke belahan benua>melalui jalur laut. Perjalanannya memakan waktu berbulan-bulan ingá mencapai tempat tujuan sehingga bubuk mesiu yang ada di dalamnya mengalami kerosakan karena terkena air laut.

Kemudian mereka punya ide untuk melapisi peluru tersebut dengan lemak babi. Lapisan lemak tersebut harus digigit dengan gigi terlebih dahulusebelum digunakan. Saat berita mengenai pelapisan tersebut tersebar dan sampai ke telinga tentera yang kebanyakan Muslim dan beberapa Vegetarian( orang yang tidak makan daging), maka tentera - tentera tersebut menolak berperang sehingga mengakibatkan perang saudara ( civil war ).Negera-negara Eropah mengakui fakta tersebut dan kemudian menggantikan penulisan lemak babi dalam kemasan dengan menuliskan lemak haiwan. Semua orang yang tinggal di Eropah sejak tahun 1970 - an mengetahuinya. Saat perusahaan produsen ditanya oleh pihak berwenang dari negara Islam mengenai lemak haiwan tersebut, maka jawapannya bahawa lemak tersebut adalah lemak sapi(lembu) & domba, walaupun demikian lemak-lemak tersebut haram bagi Muslim kerana penyembelihan haiwan ternak tersebut tidak mengikuti syariat Islam.

Oleh karena itu produk dengan label baru tersebut dilarang masuk ke negara-negara Islam. Sebagai akibatnya, pengusaha produk menghadapi masalah kewangan yang sangat serius kerana 75% penghasilan mereka diperoleh dengan menjual produknya ke negara Islam, di mana laba penjualan ke negara Islam bisa mencapai jutaan dolar.

Akhirnya mereka memutuskan untuk membuat kodifikasi bahasa yang hanya diketahui oleh Badan POM sementara orang awam tidak mengetahuinya. Kod tersebut diawalkan dengan kod E-CODES. E-INGREDIENTS ini terdapat di banyak produk perusahaan multinasional termasuk pasta gigi, sejenis permen karet, coklat, gula-gula, biskut, makanan dalam tin, buah-buahan dalam tin dan beberapa multi vitamin dan masih banyak lagi jenis produk makanan & ubat-ubatan lainnya. Semenjak produk ? produk tersebut di atas banyak di konsumsi[penggunaan barang-barang (spt hasil pertanian, perusahaan, dll)]. oleh negara-negara Muslim, kita sebagai masyarakat Muslim tidak terkecuali sedang menghadapi masalah penyakit masyarakat yakni hilangnya rasa malu,kekerasan dan seks bebas.

Oleh itu, saya mohon kepada semua umat Islam untuk memeriksa terlebih dahulu bahan-bahan produk yang akan kita konsumsi dan mencocokkannya dengan daftar kod E-CODES berikut ini. Jika ditemukan kod-kod berikut ini dalam kemasan produk yang akan kita beli, maka hendaknya dapat dihindari karena produk dengan kod-kod tersebut di bawah ini mengandung lemak babi.

E100, E110, E120, E 140, E141, E153, E210, E213, E214, E216, E234, E252,E270, E280, E325,E326, E327, E334, E335, E336, E337, E422, E430, E431, E432, E433,E434, E435, E436, E440,E470, E471, E472, E473, E474,

E475,E476, E477, E478, E481, E482, E483,E491, E492, E493,E494, E495, E542,E570, E572, E631, E635, E904.

Adalah tanggung jawab kita semua sebagai umat Islam untuk mengikuti syariat Islam dan juga memberitahukan informasi ini lepada saudara kita.

M. Anjad Khan Medical Research Institute United States

UNTUK MAKLUMAT LANJUT ANDA BOLEH PERGI WEB PERSATUAN PENGUNA PULAU PINANG (PPIM) ATAU CAP --> http://www.muslimconsumer.org.my/ppim/news.php?extend.509

PRODUK-PRODUK DI PASARAN CAMPURAN HARAM

1. COLGATE Colgate keluaran Thailand, Indonesia dan Vietnam ~ haram~ bercampur lemak babi. Colgate 125ml yang berada dipasaran sekarang sah diimpot dari Thailand. Tetapi kanungan Fluoridanya membahayakan.

2. AJI NO MOTO aji No Moto keluaran Thailand, Indonesia dan Vietnam ~ haram ~ bercampur lemak babi Aji No Moto juga disahkan oleh doktor mengandungi MSG (Mono Sodium> Glutamate) berlebihan yang boleh mereputkan daging dan menggugurkan rambut dengan cepat. Bagaimanapun produk Aji No Moto keluaran Jalan Kuchai Lama (Malaysia) disahkan bebas dari lemak babi.

3. COKLAT Semua coklat yang diimpot dari luar negara mengandungi lemak babi atau pun sekurang-kurangnya mengandungi lemak binatang yang amat diragui. Sekiranya pada luar bungkusan pek coklat ada menunjukkan kod produk, KOD 164 disahkan mengandungi lemak babi.

4. FISHCAKE; FISHBALL; MEE & Kuew TIAW Keluaran bukan Islam disahkan mengandungi ramuan campuran lemak babi supaya produk tahan lama.

5. BERUS-BERUS SONGKOK, KASUT, CAKE. Babi ternak di Malaysia tidak berbulu. Tetapi babi tunggal dikatakan berbulu. Di negeri China terdapat babi ternak yang khusus menghasilkan bulu seperti ternakan biri-biri. Berus untuk songkok, kasut dan cake disahkan adalah bulu-bulu babi dari negeri China.

6. ROTI HIGH 5 (HIGH FIVE) Roti High 5 HARAM dimakan kerana mengandugi / dicampur / diproses dari ragi Babi. Suatu ketika dulu pernah tersebar luas berita / surat layang mengenai lemak babi dalam roti Gardenia. Ketika itu jualan Gardenia jatuh merosot dengan ketara sekali. Sebenarnya berita ini disebarkan oleh orang-orang dalaman High 5 sendiri yang iri hati dengan pencapaian/kejayaan Gardenia. Punca iri hati ini disebabkan empat tokoh utama pengurusan Gardenia adalah orang Melayu yang amat peka dengan sensitiviti umat Islam mengenai pemakanan halal / haram. Saham-saham besar Gardenia yang dikatakan bercampur dengan bisnes babi tidak membabitkan negara Malaysia. Produk keluaran Gardenia diproses berlandaskan prinsip Islam ISI 2020 yang digariskan Institut Penyelidikan Piawaian Islam (RISIS). Ini disahkan oleh Setiausaha PPIM Dr. Maamor Osman. Roti Gardenia disahkan bebas dari campuran lemak babi.

7. REMPAH KARI ALLAGAPA, BABAS, SAKHTY & CAP MATA Keempat-empat jenama kari di atas tidak mengandungi lemak babi TETAPI 40% hasil jualannya digunakan untuk membuat / menambah / memperelok kuil-kuil di Malaysia dan juga sebagai pembiayaan untuk membunuh masyarakat Islam Gujerat India. Itu lah sebabnya kita melihat jenama kari ini berlumba-lumba menaja rancangan-rancangan hiburan TV (terutamanya lagu dan filem Hindi) supaya bersesuaian dengan selera orang Melayu yang sejak dari dulu lagi lagu dan filem Hindi ini ibarat isi dengan kuku dan sudah sebati dengan jiwa mereka. Satu perkara lagi yang perlu diberi perhatian ialah nombor 786. Orang-orang veteran India Muslim (berusia 80 tahun keatas) yang ditanya mengenai nombor ini menyatakan dengan berbagai pendapat. Tetapi apa pun jawapannya nombor ini adalah kod untuk Bismillah yang cara amalannya mereka saja yang tahu. Malangnya kod ini (786) Diselewengkan oleh puak-puak Hindu apabila mereka juga melabelkan papan iklan kedai dengan nombor tersebut untuk mengabui umat Islam. Tidak hairan lah dewasa ini kalendar orang-orang India Muslim yang menggunakan gambar Kaabah dan ayat suci Al-Quran dicetak / ditaja oleh Palanniappa, Sakhty dan Babas. Juga perlu dingatkan pada umat Islam supaya amat peka dengan beberapa Restoran baru nasi kandar yang bergiat aktif sama ada dimana-mana bandar terutama di Taiping dan Ipoh. Pastikan perniagaannya oleh orang Islam dan ayamnya halal... Di Taiping ada restoran nasi kandar, pembuat roti nan dan toseh dari pekerja H**** dan ayam dibekalkan oleh C***.

8. COCA COLA Coca Cola adalah jenama minuman yang mempunyai agendanya yang tersendiri. Lebih-lebih lagi agenda menghina Umat Islam. Tahukah saudara tulisan Coca Cola itu jika dibelah dua dari bahagian belakangnya maka tulisannya boleh dibaca dan akan membawa maksud 'Laa' Allah Laa'Muhammad (Tiada Allah Tiada Muhammad) Kajian menunjukkan Negeri Perak adalah negeri kedua di Malaysia yang berjaya memboikot Coca Cola dan dikatakan jualannya di Perak merosot sehingga 60%. Syabas warga Perak!!!

9. SARDIN TIN MERAH Kuah Sardin ini dibuat dari campuran siput babi ~ haram dimakan.

10. KENTUCKY FRIED CHICKEN Perkara yang meragukan dalam kes KFC ini ialah cara sembelihan ayam itu sendiri. Seorang petugas menyembelih di KFC mengakui bahawa bacaan semasa sembelih hanya dibaca pada permulaan / pertama sahaja manakala yang Lain-lainnya tidak sempat kerana ribuan ekor lagi menunggu / berpusing untuk disembelih. Kita tidak dapat berbuat apa-apa dengan masalah KFC ini kerana ia mendapat kelulusan penuh pihak Pejabat Agama. Tetapi perkara yang mendatangkan was-was eloklah kita tinggalkan. Keadaan ini samalah juga dengan ayam yang kita beli dan lihat sendiri sembelihannya di mana-mana pasar ayam. Sekiranya kita beli 10 ekor ayam dan selepas disembelih ayam-ayam tadi dihumban kedalam sebuah bekas / raga. Persoalannya bagaimanakah cara 10 ekor ayam itu mati. SAH ayam itu mati akibat tertindih lemas sesama mereka dan bukan menggelupur sendirian. Mati lemas ini disahkan tidak halal kerana mati katak.

11. TEH HAILAM Orang Melayu sejak dulu lagi amat famous dengan teh Hailam. Ada yang pagi-pagi lagi mesti kena teh Hailam. Sedap katanya. Minum pula dalam cawan berbunga. TETAPI tahukah kita apakah cara tradisional teh ini dibuat Seorang Mualaf yang mendedahkan perkara ini memberitahu bahawa pada setiap pagi towkay kedai ketika sedang menggosok gigi dan ketika masa yang sama akan Membenamkan berus gigi kedalam bekas membancuh teh atau apa-apa jua bekas untuk teh tersebut. Itulah resepinya. Bunyinya memang lucu tetapi itulah hakikatnya.

BABI DAN KETURUNANNYA


Kod Babi Pada Makanan - Penting Untuk Umat Islam

E100, E110, E120, E 140, E141, E153, E210, E213, E214, E216, E234, E252,E270, E280, E325,E326, E327, E334, E335, E336, E337, E422, E430, E431, E432, E433,E434, E435, E436, E440,E470, E471, E472, E473, E474, E475,E476, E477, E478, E481, E482, E483,E491, E492, E493, E494, E495, E542,E570, E572, E631, E635, E904.

1. Daging Babi

Pencemaran oleh daging babi biasanya berupa pencampuran dalam bakso, siomay, bakmi goreng, sate jeroan. daging babi teksturnya empuk, serat halus, tersedia di pasaran, dengan harga sangat murah, rasanya lezat sebagai sumber protein hewani. Saat ini juga banyak daging babi yang dicampur dengan daging sapi dan dijual sebagai daging sapi. Daging babi biasanya di restaurant di sebut bacon dan ham. daging babi biasanya juga dibuat pasta hati unggas dan asam amino.

2. Tulang Babi

Penggunaan tulang babi yang biasanya beredar di pasaran adalah gelatin, arang tulang, dan bahan lem. Dari gelatin akan dihasilkan soft capsule obat, permen, jelly, puding, jam/selai, stabilizer, pelembut, marsmallow, emulsifier yang masuk kedalam makanan yoghurt, es krim dan mentega. Sedangkan arang tulang biasanya digunakan untuk filter air minum. Tulang juga biasanya dicampurkan untik menjadi kuah bakso dan kuah bakmi. dan kalsium yang dihasilkan dr tulang sudah masuk juga ke dalam susu dan pasta gigi. pada kerajinan tangan biasanya tulang babi sering dipakai untuk accesoris.

3. Bulu Babi

Penggunaan bulu babi adalah untuk dibuat kuas roti, kuas kosmetik, kuas cat tembok, dan kuas lukis, sistein/sistin, sikat gigi, jaket bulu.

4. Kotoran (feses) Babi

Kotoran babi dapat digunakan untuk pupuk. Hal ini sudah dilakukan di jepang untuk tanaman apel dan sayur-sayuran. Di Indonesia metode ini juga dilakukan didaerah Batu raden, wonosobo dan temanggung.

5. Lemak babi

lemak babi biasanya dapat diolah menjadi beberapa produk makanan, yaitu lemak babi (lard) emulsifier makanan, minyak, gliserin, campuran sosis/susu, penyedap, minyak babi, shortening yang digunakan untuk roti, biskuit, flavor.

  • Emulsifier Makanan

Pengemulsi digunakan untuk mengekalkan lemak yang tersebar didalam air atau titisan air yg tersebar didalam lemak. Makanan yang membutuhkan pengemulsi ini antara lain mayonaise, es krim, coklat, dan margarin. Tanpa bahan pengemulsi ini, maka akan muncul dua lapisan yang tidak saling menyatu dalam makanan tersebut. Bahan yang dijadikan pengemulsi adalah lesitin dan turunan lemak sepertidigliserida dan monogliserida. Sumber pengemulsi mungkin datang dari tumbuhan atau hewan. Biasanya pada hewan sumbernya adalah babi. Tapi bahan yang biasa digunakan sebagai emulsi adalah lesitin. Bahan ini biasanya berasal dari kuning telur atau kacang soya. Tetapi pengemulsi yang dibuat dari mono atau digliserida perlu dilihat lagi sumbernya.

  • Lard (Lemak babi)

Lard merupakan lemak yang diolah (rendering) dari lemak babi. Sumbernya dapat berasal dari seluruh bagian babi. Kualitas terbaik lard diperoleh dari lemak yang berada di sekitar ginjal. Sedangkan kualitas terendah berasal dari lemak yang berada di sekitar usus kecil. Sebagai bahan minyak makan, penggunaannya cukup luas dalam berbagai masakan. Karena titik lelehnya lebih tinggi dari mentega, maka penggunaan lard dalam penggunaan kulit pie dapat menghasilkan produk yang lebih renyah. Selain itu, lard juga digunakan dalam pembuatan jenis-jenis kue pastry agak tekstur dan flavor (rasa) yang dihasilkan meningkat. Penggunaan lainnya adalah sebagai salah satu bahan pembuatan sabun.

  • Minyak babi

Minyak babi biasanya digunakan untuk penyedap aneka masakan seperti bakmi dan aneka masakan seafood.

  • Gliserin

Penggunaan gliserin pada babi biasanya untuk pembuatan softdrink, sabun, dan facial-hand and body lotion.

6. Organ dalam babi

Penggunaan organ dalam babi antara lain sbb :

  • Transplantasi, misalnya transplantasi ginjal, jantung dan hati.
  • Penggunaan plasenta babi biasanya untuk kosmetika (hand & body lotion, facial lotion)
  • Adanya hasil berupa enzim seperti amilase, lipase, pepsin, dan pankreatinin yang digunakan untuk bahan tambahan pengolahan makanan
  • penggunaan usus babi biasanya digunakan untuk casing atau pembungkus sosis.
  • Pankreasnya dipakai untuk insulin
  • Empedunya dijadikan sumber Taurine, taurin atau asam 2-aminoethanesulfonik adalah asam organik yang merupakan kandungan utama empedu, dan dapat ditemukan dalam jumlah rendah di jaringan banyak binatang, termasuk manusia. Taurin adalah turunan dari asam amino yang mengandung belerang (sulfhidril), cystein.
  • Jeroan babi biasanya dipakai enzimnya untuk membuat media fermentasi. sedangkan enzim rennet biasanya dipakai untuk pembuatan kasein, keju, whey dan lakstose.
  • Paru-paru biasanya juga sering dipakai untuk irisan bakso

7. Darah

Bahan ini biasanya banyak digunakan dalam dunia medis, sebagai media fermentasi, dan pewarna pada sosis dll.

8. Kulit

Kulit biasanya dibuat untuk krecek, rambak, kollagen, dan disamak. Kulit yang disamak dijadikan jaket, tas, sepatu dan dompet. Kollagen biasanya sering digunakan sebagai bahan dasar kosmetik dan casing sosis. Dari bahan kulit biasanya juga sering dijadikan gelatin yang pemakaiannya sama dengan gelatin yang dihasilkan oleh tulang.



Rasa Ayam Babi 50% Halal

Rasa ayam babi 50% halal??
Apa maknanya??
Separuh halal dan separuh haram.
Sebagai umat Islam yang sangat mementingkan kesucian dan kehalalan makanan, tidak perlu separuh - separuh.
Walaupun separuh, ia tetap haram.



SUMBER DARI:http://komuniti-kpsp.blogspot.com/

BEDAK TOMPOK HITAM

Menghilangkan tompok hitam bukanlah satu perkara yang mudah. HPA yang membuat kajian terhadap penyakit ini telah menemukan sejenis tumbuhan yang mujarab iaitu Ubi Gadung. Bedak ini perlu dicampurkan dengan air dan boleh digunakan secara ‘musk’ atau seperti penggunaan bedak sejuk. Ia perlu diamalkan berterusan sehingga hilang tompok hitam tersebut. Untuk mempercepatkan kesembuhan, sila gunakan bersama Coscinium Plus, Teh Herba, Minyak Pati Sepang dan Bedak Awana.

Komposisi (50 gram per botol) :
Bedak Tompok Hitam : Ubi Gadung

Harga :
Semenanjung : RM10 per botol
Sabah/Sarawak : RM12.50 per botol

BEDAK JASMIN

Bedak ini telah diadunkan dengan tumbuhan ubatan Pokok Tengkuk Biawak (Ficus Calicarpa) dari famili Urticaceae. Bahan aktif dalam tumbuhan ini benar-benar dapat mengecutkan jerawat dan menghilangkannya. Bedak ini perlu dicampurkan bersama air dan digunakan sebagai ‘musk’ selama 1 jam. Selepas dibilas dengan air suam dan diwapkan, gunakan bedak ini seperti penggunaan bedak sejuk dan biarkan semalaman.Untuk mempercepatkan proses pemulihan amalkan bersama Coscinium Plus, Teh Herba dan Madu Asli.

BEDAK DELIMA

Bedak ini merupakan persediaan herba untuk menghilangkan penyakit kulit seperti ruam, gatal-gatal badan, kudis, makan air dan lain-lain. Bedak ini menggunakan herba pegaga (Hydrocotyle Asiatica), Punica Granatum, Oryza Sativa dan Delima (Jasminum Sambac). Bedak Deliam ini perlu dicampurkan denagn air dan disapu pada tempat yang terkena jangkitan kulit. Jika tempat yang terkena jangkitan itu berair, maka penggunaan bedak ini tidak perlu dicampur air. Untuk mendapatkan kesan yang maksima sila ambil bersama Coscinium Plus, Herba Tuju Angin dan Teh Herba sebagai amalan pemakanan harian. Hampas Teh Herba boleh digunakan sebagai sampingan.

BEDAK AWANA

Bedak awet wajah ini di dapati di dalam bentuk ‘powder’ dan ianya diadun bersama dengan bedak sejuk dan sejenis tumbuhan Kayu Sepang (Caesaipinia spp) yang dapat menanggalkan kulit-kulit yang mati pada muka.Sel-sel kulit muka akan mati dalam tempoh 1 minggu. Jika lapisan yang mati ini tidak ditanggalkan, kulit muka akan di dapati tidak berseri dan nampak tua. Proses membuang sel-sel mati inilah yang melambatkan ketuaan ini. Bedak ini perlu dicampurkan dengan air dan boleh digunakan seperti penggunaan ‘musk’ pada muka atau seperti bedak sejuk. Bedak Awana ini tidak boleh digunakan oleh mereka yang ada jerawat.

Akaun Maybank bermasalah -Account is not authorised. Reject code: [0076]

Dalam dunia perniagaan Perbankkan amat penting dalam menentukan sesebuah syarikat itu dapat terus beroperasi dengan sebaik-baik nyer untuk itu saya ada terjumpa satu masalah yang berlaku...Nak tahu apa dia teruskan membaca..

Assalamualaikum dan Salam sejahtera,

Dah masuk 3 hari(bermula 2 hb -4 hb 2010) akaun akaun Maybank yang digunakan untuk tambah modal Ns2 Network bermasalah.Masalah yang sama sebelum daripada ini.

Status: Unsuccessful -Account is not authorised. Reject code: [0076].

mbbkantoi

Setiap kali nak transfer duit, dia akan jadi macam tu..kebiasaannya masalah ni akan berlarutan sehingga 3 hari.lepas 3 hari dia akan ok.

Apabila terjadi kes sebegini, saya akan guna akaun Maybank alternatif.Malangnya akaun alternatif pun mengalami masalah yang sama pada hari ke 2.wooww..fening-fening….nampaknya kami terpaksa bukak lagi satu akaun Maybank sebagai alternatif yang ke 3.Insya-Allah kami akan bukak akaun semasa pulak.
Pada pagi tadi(hari ke 3) saya cuba call Customer Service maybank -1-300 88 6688- untuk mendapatkan penjelasan.Saya beritahu apa masalah yang berlaku dan secara ringkasnya jawapan pihak bank yang diberi pada saya ialah

1-Saya tanya kenapa boleh berlaku seperti perkara macam ni -Status: Unsuccessful -Account is not authorised. Reject code: [0076]. Pihak bank tadi jawab biasanya ada 2 sebab bila keluar reject code 0076.

a)-Kita transfer duit melebihi duit yang ada iaitu baki duit tidak mencukupi.contohnya duit kat dalam akaun ada RM1000 sahaja lepas tu kita transfer RM1500.So mungkin dia akan block terus.Untuk transaksi selepasnya akan gagal dan akan jadi seperti masalah ni.

b)-ada kaitan dengan kad kredit.yang ni saya tak ada kaitan

2-saya tanya lagi adakah betul orang kata sebab terjadi Status: Unsuccessful -Account is not authorised. Reject code: [0076].ialah kerana transaksi akaun bank terlalu aktif.Maka pihak bank pun jawab ianya tidak ada kaitan.Cumanya kalau akaun bank tak aktif selama setahun memang tak boleh guna.

Apa kesan dan risikonya apabila terjadi masalah sebegini?

1-Kesannya kita tak boleh nak trasnfer duit kepada pihak lain melalui maybank2u dan juga melalui ATM.melalui kaunter saya tak pasti

2-Orang lain pun tak boleh nak trasnfer ke akaun kita samada melalui maybank2u dan juga melalui ATM.

3-Aset duit anda akan beku di situ.Kita hanya boleh login and just tengok jer duit dalam akaun tu.Nak usik tak boleh.Biasanya masalah ini akan berlarutan 3 hari (mengikut pengalaman saya sendiri.lepas tu dia akan ok)

4-Biz online anda akan ‘kantoi’ jika tidak ada akaun alternatif yang lain seperti akaun ke Maybank,CIMB,BIMB, dll.

5-Yang lain anda boleh fikir sendiri natijahnya.

Solusinya bagaimana?

1-Anda pergi berjumpa pihak Maybank yang berdekatan dan ceritakan masalah ni.Pengalaman saya sebelum ni , pihak bank akan jawab “akaun Encik tak ada masalah”.So, kalau nak cuba dan tahu jawapannya,anda boleh pergi jumpa sendiri.

2-kena ada akaun kedua atau alternatif , samada bukak akaun Maybank satu lagi,aatau gunakan akaun bank yang lain seperti bank Islam,CIMB, bank rakyat, Public bank dsb

3-Biarkan selama 3 -4 hari berlalu….yang ni leceh..

ok ..itu jer

itu sahaja..jadi KESIMPULAN NYER BAGI MEREKA YANG MENJALANKAN URUSAN PERNIAGAAN HARUS MEMPUNYAI BEBERAPA AKAUN BANK AGAR PEMASALAHAN SEPERTI DI ATAS DAPAT DI ELAKAN.

SEKIAN WASALAM,,,,,,

SUMBER DARI :http://ns2network.com/

Kelebihan & Keistimewaan Hpa

1.Keahlian HPA hanya RM30 seumur hidup.
2.Ahli mendapat diskaun 20-25% untuk semua produk.
3.Belian minima hanya 50 Nilai Mata (NM) setiap bulan untuk layak mendapat bonus.
4.Kepelbagaian jenis produk (kesihatan, harian, makanan, minuman, kosmetik dll)
5.Produk berteraskan harga ihsan, murah dan mudah dipasarkan.
6.Program ‘Perkongsian Bijak Cemerlang’ (PBC) untuk melahirkan usahawan cemerlang dengan pendapatan 5 angka.
7.Program ‘Perkongsian Ilmu Cemerlang’ (PIC) & Sijil Herbalis untuk menjadi perawat dan herbalis.
8.Peluang mempelajari ilmu perawatan seperti bekam, akupunktur, refleksologi, kiropraktik, ilmu diagnos penyakit melalui tapak tangan, iridologi (anak mata), lidah dan denyutan nadi.
9.Ribuan stokis dan ratusan cawangan HPA di seluruh Malaysia.
10.Tawaran 11 jenis ganjaran bonus lumayan melalui pelan pemasaran yang begitu mudah, adil dan sukses. Tiada penurunan pangkat dan peratusan bonus serta tiada group sales maintain!
11.Ahli boleh melabur dalam Koperasi HPA untuk mendapatkan keuntungan.
12.HPA mengiklankan produknya seperti Kopi Radix, Radix Cola, Sarsi, Cereal di TV3, TV9, akhbar harian, pengangkutan awam dan di papan-papan iklan.
13.HPA mengeluarkan banyak produk kesihatan yang tentunya amat bermanfaat jika diamalkan oleh semua. Sebagai pengamal produk kesihatan HPA, insyaAllah anda akan mendapati tahap kesihatan anda menjadi semakin baik.
14.Ahli akan mendapat NM dengan berbelanja di Restoran Radix Fried Chicken (RFC), Restoran Radix Oriental Cuisine (ROC), Restoran Radix Organic Recipe (ROR), menggunakan perkhidmatan Dobi Toharah dan menginap di Hotel HPA.
15.Setiap bulan HPA akan menginfakkan sebahagian keuntungan kepada pertubuhan kebajikan, maahad tahfiz dan rumah anak yatim.
16.Penerapan amalan Islam dalam pekerjaan seperti semua pekerja diwajibkan berwudhuk, menutup aurat, membaca Al-Ma’thurat dan solat sunat dhuha sebelum memulakan kerja.

Latar belakang Radix Fried Chicken

Radix Fried Chicken Sdn Bhd (RFC) memulakan operasinya pada 1hb Jun 2008 di Lagenda Heights, Sungai Petani. Pembukaan RFC ini adalah 100% milikan Bumiputera Islam. RFC merupakan salah sebuah syarikat subsidiari di bawah HPA Industries Sdn Bhd dan berkonsepkan restoran makanan segera berlandaskan Syari’ah Islam. Segala aspek keperluan dan kehendak Syari’ah dijamin kualitinya bermula dari bekalan bahan mentah seperti ayam yang diternak sendiri dan diawasi kualiti halal dan kebersihan. Manakala aspek pengurusan dan operasinya mengamalkan prinsip etika pekerja Islam seperti adab dan tatatertib muslimin dan muslimah serta amalan zikir dan sunat sebelum memulakan kerja seharian.

" PRODUK HALAL TANGGUNGJAWAB BERSAMA "

Pada masa kini pasaran dan permintaan adalah tinggi ke atas makanan segera. Ini boleh dilihat dengan kehadiran jumlah restoran ‘bak cendawan selepas hujan’ diseluruh negara. Didapati pasaran konsep makanan segera di negara ini dimonopoli oleh masyarakat bukan Islam dan hampir 90% jenamanya berasal daripada luar negara.Atas kesedaran dan tanggungjawab betapa pentingnya pilihan makanan halal, RFC diwujudkan bagi memberi pilihan makanan halal kepada umat Islam, khasnya umat Islam di Malaysia. Bermula dengan restoran pertama di Sungai Petani, RFC berazam mendirikan 400 buah lagi restoran yang serupa di seluruh negara..Disamping itu, sejajar dengan slogan kumpulan perniagaan HPA, “Produk Halal Tanggungjawab Bersama”™ kewujudan RFC adalah satu jihad perniagaan dalam menyediakan makanan dan produk halal kepada umat Islam.


RADIX FRIED CHICKEN (RFC) DI Mydin Mall Melaka





Kebanggaan ahli-ahli HPA seluruh Malaysia, khususnya di Melaka apabila RFC yang pertama di dalam mall iaitu MYDIN Ayer Keroh Melaka telah dirasmikan oleh Pengarah Urusan, Tn. Hj. Ismail Ahmad pada 24 Disember 2009 jam 10 pagi.RFC di mYdin Mall ini merupakan yang Ke-5 selepas RFC Kluang.

Terletak di tingkat satu yang bersebelahan surau dan 'escalator' menjadikan RFC berlokasi strategik. Menjadi tumpuan ramai sejak jam 9 .30 pagi lagi, pemimpin dan ahli HPA dari Utara, Selatan dan Tengah sekitar 300 orang sama-sama meraikan majlis gilang gemilang tersebut.

Antara pemimpin yang turut hadir adalah PJM Hafidzan, PJM Rosmandi, PJM Siti Habibah, PJS Hj. Marjuni, PJS Rahmat, PJS Roslina, PJS Fatin, PJS Siti Rahmah, PJS Rosjulila, PJS Shafie, PJS Zahirah, PJS Nasimah, PJS Fadhilah dan PJS Fauziah.Tetamu VIP yang hadir adalah Pengarah Urusan 2, Tn. Hj. Fisal, Pengurus Besar RFC, Ust Ahmad Adnan Fadzil, PJI Hjh Norhayati Yunus (pelabur), Pn. Famieza, Pn. Siti Hazliana dan Pn. Zaimah.

RANGKAIAN


HQ dan Cawangan HPA

Head Quaters(HQ)

LOT 1985,JALAN JEJAWI DALAM, 02600 ARAU,PERLIS, MALAYSIA


Tel: 049776805 / 049776804 fax: 049774121

u/p: (MIS)Pengkalan DATA Ahli, Cawangan Dan Stok Agen

yuslina_y@yahoo.com (haraki) @ awm.mis@gmail.com (bonus statement online) @ shidah.mis@hpa.com.my (aduan MIS)

Soalan Sering di Tanya MIS : http://hpa.com.my/metrohpa/?page_id=15

Cawangan-Cawangan HPA di Malaysia
TERENGGANU
KELANTAN
HPA CAWANGAN TERENGGANU,

NO.LOT PT 1425C,
JALAN BUKIT KECIL, MUKIM CHABANG TIGA,
21100 KUALA TERENGGANU,
TERENGGANU D. IMAN
PEJ:09-6229519 HP: FAX:09-6229519,
email : hpatrg@yahoo.com

HPA CAWANGAN MARANG

NO 2 GRD FLOOR & DEWAN HPA MARANG
DEPAN MASJID RUSILA
21080, MARANG, TERENGGANU

PEJ :09-6175172 HP:0125351943

FAX:09-6175172 email : hpamarang@yahoo.com

HPA CAWANGAN DUNGUN

LOT PT 6518 DEPAN HOST.DUNGUN
JALAN BATU 48,
23000 DUNGUN, TERENGGANU
PEJ:09-8453882 FAX:09-8453882email: hpa_dungun@yahoo.com

HPA CAWANGAN KEMAMAN


PT 10711 TAMAN CUKAI,
UTAMA FASA 2,
24000 KEMAMAN,
TERENGGANU
PEJ: 09-8589213 FAX:09-8589213 email: hpa_kemaman@yahoo.com

HPA CAWANGAN JERTEH
LOT 6902 JLN PDG LANDAK,
KG.PADANG LANDAK,
22000 JERTEH,TERENGGANU
PEJ: 09-6973717 FAX:09-6975717
HP: 013764626

HPA CAWANGAN KUALA BERANG
NO 6712, KG.SUNGAI PETAI,
21700 KUALA BERANG TERENGGANU
TEL: 09-6825151 / 014-8486323 (HAIDA)
Email: hpa_kberang@yahoo.com


HPA CAWANGAN PASIR PEKAN,

PT 2920,TAMAN SERI KOTA 2
KG PASIR PEKAN, WAKAF BARU
16250 TUMPAT,
KELANTAN DARUL NAIM
PEJ:09-7185060 FAX:09-7185061,
email : pasirpekancawanganhpa@yahoo.com

CAWANGAN KUALA KRAI
PT 4914,
JALAN BESAR KUCHIL,
18000 KUALA KRAI,
KELANTAN DARUL NAIM
PEJ:09-9605829 FAX:09-9605829,
HP:017-9524716 ,

email : hpa_krai@yahoo.com


CAWANGAN GUA MUSANG
PT 7773 KEDAI TINGKAT BAWAH,
TAMAN MESRA,
JALAN PERSIARAN RAYA,
18300 GUA MUSANG,KELANTAN
PEJ:09-9120831 FAX:09-9120832


CAWANGAN JELI
TINGKAT BAWAH,
LOT 1158 BANDAR BARU JELI,
17600 JELI,KELANTAN DARUL NAIM
PEJ:09-9441414 Fax: 09-9441411email: hpa_jeli@yahoo.com


HPA CAWANGAN MACHANG

BATU 23 LABOK,
18500 MACHANG,
KELANTAN DARUL NAIM
Pej: 099765753 Fax: 09-9765797
P:0139128781

HPA CAW. PASIR TUMBUH
PT 916 DESA DARUL
WISMA PONDOK PASIR TUMBOH,
16150 KOTA BHARU,
KELANTAN DARUL NAIM

PEJ: 097667310 FAX: 09-7667311hpapasirtumbuh@yahoo.com

HPA CAWANGAN BACHOK
Lot 2739-A Bt 19,Kg Badak,Jln Bachok,
16300 Bachok ,Kelantan
Tel: 0145216685

HPA CAWANGAN RANTAU PANJANG
LOT 1999B,JALAN BANGGOL KULIM,
17200 RANTAU PANJANG ,KELANTAN
Tel: 0179333812


PAHANG
KEDAH

HPA CAWANGAN KUANTAN 1


GROUND & 1ST FLOOR,
B-8008 SRI KUANTAN SQUARE,
JALAN TELUK SISEK,
25000 KUANTAN,
PAHANG DARUL MAKMOR
PEJ : 09-5141379 HP:012-9517232 FAX:09-5141379.

email: hpa_kuantan@yahoo.com

HPA CAW. MUADZAM SHAH,

45 JALAN MEDAN MEWAH,


26700 MUADZAM SHAH,
PAHANG DARUL MAKMOR
TEL:09-4522416 HP:017-9333613 FAX: 09-4522416,

email: hpa.muadzam@yahoo.com

HPA CAWANGAN JENGKA,


NO 5 LORONG BAIDURI 1,
KEDAI 24 UNIT NADI KOTA ,
26400 BANDAR JENGKA PUSAT ,
PAHANG DARUL MAKMOR
PEJ:09-4663599 HP:019-9845282 FAX:09-4663599

email: awm_jengka@yahoo.com

HPA CAW. TEMERLOH,


NO 8 JALAN SUDIRMAN 7,
28000 TEMERLOH,
PAHANG DARUL MAKMOR
PEJ: 09-2966172 HP:019-9445237 FAX:09-2966172

email: hpa_temerloh@yahoo.com

HPA CAWANGAN PEKAN,

NO 15 GRD FLOOR PUSAT PERDAGANGAN,


LORONG PERDAGANGAN 2 ,
JLN ENGKU MUDA MANSUR ,
26600 PEKAN,PAHANG DARUL MAKMOR
PEJ:09-42111310. FAX:09-4211311
HP:

email: hpa_pekan@yahoo.com

CAWANGAN KUANTAN 2


NO A27 GROUND FLR LRG 13
BDR BARU JAYA GADI
26070 KUANTAN PAHANG DARUL MAKMOR
Tel: 013-2490606


HPA CAWANGAN ALOR SETAR,
72 SUSURAN TANDOP UTAMA,
KAW PERUSAHAAN TANDOP BARU,
05050 ALOR STAR,
KEDAH DARUL AMAN
PEJ:04-7775258 HP:013-4818007 FAX: 04-7775258


HPA CAWANGAN KULIM,


NO 205 TAMAN NENAS 2,
JALAN KILANG LAMA,
09000 KULIM,
KEDAH DARUL AMAN
PEJ:04-4931034 HP:013-4511345 FAX: 04-4911035


HPA CAWANGAN SUNGAI PETANI,

NO 20 LENGKOK CEMPAKA 1,PERSIARAN CEMPAKA,


BANDAR AMAN JAYA,
08000 SUNGAI PETANI,
KEDAH DARUL AMAN
PEJ:04-4485716 HP:019-4707781 FAX: 04-4485719


HPA CAWANGAN LANGKAWI,


JALAN PENARAK,
07000 KUAH LANGKAWI,
KEDAH DARUL AMAN
TEL:04-9672231 FAX: 04-9672231

HPA GUAR CHEMPEDAK,

NO.10 LOT 6688, BGN TABUNG HAJI,


JALAN RAYA GUAR CHEMPEDAK,
08800 GUAR CHEMPEDAK, KEDAH
PEJ:04-4689717 FAX: 04-4689718


HPA CAWANGAN KUALA NERANG,


NO.4, KOMPLEK KEDAI SEBERANG,
PEKAN KUALA NERANG,
06300 KUALA NERANG,
KEDAH DARUL AMAN
PEJ:04-7869717 FAX: 04-7865717


HPA CAWANGAN BALING,


NO 114, PERSIARAN KOTA 4/5,
KOTA BALING JAYA,
09100 KULIM,
KEDAH DARUL AMAN
PEJ:04-4708717 FAX: 04-4708717


HPA CAWANGAN JITRA,


NO 109 PUSAT BANDAR DARULAMAN BARAT,
06000 JITRA,
KEDAH DARUL AMAN
PEJ:04-9179677 HP:012-6847789 FAX: 04-9179677


HPA CAWANGAN PENDANG,


NO.172, JALAN SUKAMARI,
PEKAN PENDANG BARU 2/1,
06700 PENDANG, KEDAH DARUL AMAN
PEJ:04-7595608 FAX: 04-7595608

HPA CAWANGAN SIK,

NO.1 BANGUNAN SERBAGUNA KOPERASI,


08200 SIK,
KEDAH DARUL AMAN
PEJ:04-4694879 FAX: 04-4694879

HPA CAWANGAN SHAHAB PERDANA,


NO 172 & 173,JLN SHAHAB 8, SHAHAB PERDANA,
OFF JALAN SULTANAH SAMBUNGAN
05150 ALOR SETAR, KEDAH
PEJ:04-7329193 FAX: 04-7329242

CAW KOTA SARANG SEMUT


NO 15 JLN KOTA SARANG SEMUT
KOTA SARANG SEMUT
06800 ALOR SETAR
KEDAH DARULAMAN
Tel: 012-5696317

PERLIS
PERAK

HPA CAWANGAN KANGAR,

19,JALAN SENA INDAH,


01000 KANGAR,
PERLIS DARUL SUNNAH
PEJ:04-9778836 FAX:04-9778836
HP: O12-5753095

CAWANGAN PADANG BESAR


NO 24 BANGUNAN PKENPS JALAN BESAR
02400 PADANG BESAR(U)
PERLIS
Tel: 0125664100

PULAU PINANG

HPA CAWANGAN NIBONG TEBAL,


2340 PERMATANG KELING,
TAMAN SINAR,
14300 NIBONG TEBAL,
PULAU PINANG
TEL : 04-5933717
FAX : 04-5942717

HPA CAWANGAN SEBERANG PERAI,

15A LORONG PERDA UTAMA 4,


BANDAR BARU PERDA,
14000 BUKIT MERTAJAM,
PULAU PINANG
221840.MY01

HPA CAWANGAN PULAU PINANG,

NO 40 GROUND FLOOR,


PERSIARAN MAHSURI 1/2,
SUNWAY TUNAS,
11900 BAYAN LEPAS,
PULAU PINANG
04-6414767

HPA CAWANGAN BALIK PULAU,


NO 858-W, TAMAN SRI INDAH,
JALAN BALIK PULAU, MK.6,
11000 BALIK PULAU,
PULAU PINANG
04-8661311

HPA CAWANGAN BUKIT MERTAJAM,


NO.18, JALAN CIKU,
TAMAN CIKU,
14000 BUKIT MERTAJAM,
PULAU PINANG
04-5370882 FAX: 04-5370882


HPA CAWANGAN SEBERANG PERAI,


NO 5, TINGKAT BAWAH,
LORONG PERDA UTAMA 6, BANDAR PERDA,
14000 BUKIT MERTAJAM,
PULAU PINANG
04-5301424 FAX: 04-5301424

HPA CAWANGAN SEBERANG JAYA,


A-G-9, SUNWAY BUSINESS PARK,
JALAN TODAY 4, SEBERANG JAYA,
13700 PERAI,
PULAU PINANG
04-3704046 FAX: 04-3704047

HPA KEPALA BATAS,

NO 4 JALAN DAGANGAN 2,


BANDAR BERTAM PERDANA,
13200 KEPALA BATAS,
PULAU PINANG
TEL: 019-5120130 FAX: 04-9774121
-


HPA CAWANGAN TAIPING,

NO 83 JALAN MEDAN KAMUNTING 3,


MEDAN KAMUNTING,
34600 KAMUNTING,
PERAK DARUL RIDZUAN
05-8912717


HPA CAWANGAN IPOH,


No. 23,23A,23B dan 23C, Persiaran Greentown 4, Pusat Perdagangan Greentown, 30450 Ipoh, Perak.
afid ali (10/14/2008 1:32:01 PM): Tel : 05-2435622


HPA CAWANGAN TELUK INTAN,


15-1 JALAN INTAN 2,
BANDAR BARU,
36000 TELUK INTAN,
PERAK DARUL RIDZUAN
PEJ:05-6222869 HP:019-5469909 FAX:05-6222869

HPA CAWANGAN PENGKALAN HULU,

NO.3 BANGUNAN KOPERASI,


JALAN ISKANDAR,
33100 PENGKALAN HULU,
PERAK DARUL RIDZUAN
04-4478225

HPA CAWANGAN GERIK,


NO 193 JALAN TUN HABAB,
33300 GERIK,
PERAK DARUL RIDZUAN
05-7912317 / 0125732818 / FAX: 057912317


HPA CAWANGAN MANJUNG,

NO 249A TAMAN SAMUDERA,


32040 SERI MANJUNG,
PERAK DARUL RIDZUAN
05-6887930 / 0174249736 FAX: 05-6887940


HPA CAWANGAN TANJUNG MALIM,


NO.11 JALAN PERMAI 1
TAMAN KETOYONG PERMAI,
35900 TANJUNG MALIM,
PERAK DARUL RIDZUAN
012224272, 05-4585476 FAX: 05-4585476

HPA SERI ISKANDAR,

NO 14 DAN 14A JALAN PP3,


BANDAR UNIVERSITI SERI ISKANDAR,
32610 SERI ISKANDAR,
PERAK DARUL RIDZUAN
TEL: 05-3669717 FAX: 05-3669717
-

NEGERI SEMBILAN

HPA CAWANGAN NILAI,


NO PT 4951,
TAMAN SEMARAK,
71800 NILAI,
NEGERI SEMBILAN
06-7991567 hp.0174029157

CAWANGAN PORT DICKSON


NO 2 TAMAN KIARA JALAN SEREMBAN
71000 PORT DICKSON
NEGERI SEMBILAN D. KHUSUS l:
Tel: 066513710, hp.013-3785510

CAWANGAN BAHAU


NO 9 JALAN PULAI 1, TMN PULAI
72100 BAHAU
NEGERI SEMBILAN D. KHUSUS


Tel: 064546017 Tel: 014-8003977



MELAKA


KUALA LUMPUR

HPA CAWANGAN MASJID TANAH

MT2878 1ST FLOOR,


TAMAN BANDAR BARU,
78300 MASJID TANAH, MELAKA

PEJ:06-3848758 HP:017-6294013


HPA SEMABOK,

NO 0129, JLN SP 1,


TMN SEMABOK PERDANA,


75050 SEMABOK,
JOHOR DARUL TAKZIM
TEL: 06-9787717 FAX: 06-9787717 HP: 0176905827
email : hpacaw_melaka@yahoo.com



HPA CAWANGAN JALAN RAJA LAUT,

46G,


JALAN RAJA LAUT,
51200 KUALA LUMPUR
PEJ:09-26926053 HP:017-4732123 FAX:03-26926053

SELANGOR
JOHOR

HPA WILAYAH GOMBAK,

NO 45 JALAN SG 3/19,


PUSAT BANDAR SERI GOMBAK,
68100 BATU CAVES,
SELANGOR D. EHSAN
Tel : 03-61881433 Fax: 03-61881472
019-2654277


HPA CAWANGAN RAWANG,


2D-1-13 JLN RAWANG MUTIARA 3,
BUSSINESS CENTRE,
48000 RAWANG,
SELANGOR D. EHSAN
03-60924200 / 0175084039


HPA CAWANGAN AMPANG,


C2-G-02 BLOCK C

,


HATA SQUARE, JALAN MEWAH 1,
PANDAN MEWAH, 68000 AMPANG,
SELANGOR DARUL EHSAN
TEL / Fax: 03- 42972657


HPA CAWANGAN KAJANG,

NO 33A JALAN PRIMA SAUJANA 1/1A,


TAMAN PRIMA SAUJANA,
43000 KAJANG,
SELANGOR D. EHSAN
TEL : 03-87362754
FAX : 03-87362762

HPA SERDANG,

NO 24 JALAN RAYA 7/2,


TAMAN SERDANG JAYA,
43300 SERDANG,
SELANGOR D. EHSAN
TEL: 03-89431727 FAX: 03-89434727
019-2654277

HPA CAWANGAN PUCHONG,

NO.21 JALAN PUTRI 5/10,


BANDAR PUTRI,
47100 PUCHONG,
SELANGOR D. EHSAN
TEL: 03-80633986 Fax: 0380615370

email: awm_puchong@yahoo.com

HPA PETALING JAYA,

NO 19 JALAN 8/1D,


46050 PETALING JAYA,
SELANGOR D. EHSAN
TEL: 03-79546571 FAX: 03-79546715
ym: hpa_pertalingjaya@yahoo.com

HPA TANJONG KARANG,

NO 4 JALAN PB1, PUSAT BANDAR,


45500 TANJONG KARANG,
SELANGOR D. EHSAN
TEL: 03-32693626 FAX: 03-32693625
EMAIL: awm_tgkarang@yahoo.com

HPA CAWANGAN KELANG,

NO 101, JALAN COKMAR, TAMAN MUTIARA ,OFF JALAN MERU,


41050 KELANG,
SELANGOR D. EHSAN
TEL: 03-33439717 FAX: 03-334429717
EMAIL: hpa_kelang1@yahoo.com

HPA CAWANGAN BANGI


2-G-1, Jln Medan PB/4A Seksyen 9,
43650 Bandar Baru Bangi,
Selangor
TEL:017-6218304 – FAX: -
Email: -

HPA CAWANGAN SG.BULOH


No.22 Jalan BRP 1/6
Bukit Rahman Putra Seksyen U20
40160 Sungai Buloh,
Selangor
Nota: Beroperasi : 15 April 2009

CAWANGAN KUALA KUBU BARU


MASJID AR RAHIMAH JLN PAHANG
44000 KUALA KUBU BARU
SELANGOR D. EHSAN
Tel: 0122224273

KIOSK MASJID HULU YAM


MASJID AL-FALAH HULU YAM BHARU
44300 BATANG KALI
SELANGOR D. EHSAN
Tel: 0123347594

KIOSK MASJID KAMPUNG SUNGAI CHOH


MASJID JAMEK NURUL ISLAMIAH
48000 RAWANG
SELANGOR D. EHSAN
Tel: 0173754348

KIOSK MASJID SUNGAI MASIN


NO 1 JLN SG MASIN
44300 BATANG KALI
SELANGOR D. EHSAN Tel: 0132980915

KIOSK MASJID SUNGAI BUAYA


MASJID AR-RAHMAH
48000 RAWANG
SELANGOR D. EHSAN
Tel 0134191701

CAWANGAN MASJID TANAH

MT 2586 & 1ST FLOOR,

TAMAN BANDAR BARU

78300 MASJID TANAH,MELAKA

TEL: 063848758/8751


FAKS: 063848775

WAKTU OPERASI: 9AM – 7.00PM KELAS MINGGUAN : JUMAAT 9.00PM-12.00PM


AHAD 3.00PM-6.00PM



NPB 438922.MY01

HPA Cawangan Kluang 2,
No. 53, Jalan Rambutan,
Kluang Business Centre,
86000 Kluang, Johor Darul Takzim

Tel: 07-7713717/7714717 Faks: 07-7731717 HP: 0133214360

YM: hpa_kluang2@yahoo.com

HPA CAWANGAN KLUANG,


NO 4 PERSIARAN IDAMAN,
TAMAN IDAMAN,
86000 KLUANG,
JOHOR DARUL TAKZIM
Tel: 07-7710084 HP: 0137316398

HPA CAWANGAN JOHOR BAHRU,


NO 44 JALAN PADI EMAS 2, BDR BARU UDA,
81200 JOHOR BAHRU,
JOHOR DARUL TAKZIM
TEL: 07-2328575 FAX: 07-2328575
HP: 019-7651765


HPA CAWANGAN KOTA TINGGI,

NO 3 TINGKAT ATAS,


JALAN NIAGA 8,
81900 KOTA TINGGI,
JOHOR DARUL TAKZIM
07-8825749/ 013-7625186

HPA PASIR GUDANG,

NO 36 JALAN SERANGKAI 2,


TAMAN BKT DAHLIA,
81700 JOHOR BAHRU,
JOHOR DARUL TAKZIM
TEL: 07-2565839 FAX: 07-2565839
HP: 013-7287648

HPA TANGKAK,

NO 7,PUSAT PERNIAGAAN NAIB LONG,


JLN NAIB LONG,
84900 TANGKAK,
JOHOR DARUL TAKZIM
TEL: 06-9787717 FAX: 06-9787717 HP: 0176127397
email : hpacaw_tangkak@yahoo.com

HPA MERSING,

NO 39,NO.39, JALAN JETI,


BANDAR TEPIAN SUNGAI,
86800 MERSING,
JOHOR DARUL TAKZIM
TEL: 07-7982863 FAX: 07-7982863 HP: 0197236112
email : hpa_caw_mersing@yahoo.com

HPA CAWANGAN MUAR 1,


NO 8 (BAWAH), JALAN RIVERA 1


MAHARANI RIVERA KESANG

,


84000 MUAR

,


JOHOR DARUL TAKZIM
NO TEL : 06 950 6178 FAX : 06 950 6177

HP: 0166352571


email : awmmuar@yahoo.com

HPA CAWANGAN MUAR 2,


NO 45 JALAN MAHARANI

,


84000 MUAR

,


JOHOR DARUL TAKZIM
NO TEL : 06 9537909 HP.0176519549


email : hpamuar2@yahoo.com

CAWANGAN RENGIT


NO 101 JALAN BESAR RENGIT
83100 RENGIT
JOHOR DARUL TAKHZIM
Tel: 017-6268178

CAWANGAN KULAI


NO 30 JALAN PUTRA 1, BDR PUTRA
81000 KULAI, JOHOR DARUL TAKHZIM
Tel: 019-7184821

HPA CAWANGAN PONTIAN,


NO 30, Jln Delima 2, Pusat Perdagangan Pantai,84000 Pontian

,


JOHOR DARUL TAKZIM
NO TEL : 07-6875033 HP.0127642074


email : hpacaw_pontian@yahoo.com

HPA CAWANGAN PARIT RAJA,


NO 13, Jln Susur Intan, TMN INTAN

,


86400 PARIT RAJA,JOHOR DARUL TAKZIM
NO TEL : 07-4545414 HP.0197536112


email : awmparitraja@yahoo.com

HPA BATU PAHAT

NO 212 , JLN RUGAYAH ,


83000 BATU PAHAT JOHOR ,
JOHOR DARUL TAKZIM
TEL: 06-9787717 FAX: 06-9787717 HP: 0199636412
email : awnbatupahat@yahoo.com

HPA SEGAMAT

NO 123, TAPAK PERINDUSTRIAN,


JLN GENUANG,
85000 SEGAMAT,
JOHOR DARUL TAKZIM
TEL: 06-9787717 FAX: 06-9787717 HP : 0177642247
email : hpa_segamat@yahoo.com

HPA SIMPANG RENGGAM,

NO 12, 1 & 2 , JLN SINAR, TMN SINAR,


86200 SIMPANG RENGGAM,
JOHOR DARUL TAKZIM
TEL: 06-9787717 FAX: 06-9787717 HP: 0195755248
email : hpa_spgrenggam@yahoo.com

HPA SKUDAI,

NO 61 JALAN PULAI UTAMA 21,


TAMAN PULAI UTAMA,
81110 SKUDAI,
JOHOR DARUL TAKZIM
TEL: 06-9787717 FAX: 06-9787717 HP: 0179312339
email : hpa_skudai@yahoo.com


SABAH
SARAWAK

HPA CAWANGAN KOTA KINABALU,

LOT 13B, GRD FLR, PUTATAN PLAZA,


PUTATAN COURT FASA 2,
88200 PUTATAN,
SABAH
TEL/FAX: 088-772961 / 013-8603963

HPA CAWANGAN TAWAU,


LOT 61

, GRD FLOOR


BA ZHONG COMMERCIAL CENTERE,
91020 TAWAU,
SABAH
089-9765513 / 0132526580


HPA CAWANGAN KUCHING,


LOT 9824 FIRST FLOOR,
JALAN SEMARAK,
93050 KUCHING,
SARAWAK
08-2377342 / 013-5845717

HPA CAWANGAN SERIKEI,

LOT 6B GROUND FLOOR,


JALAN BERSATU,
96700 SERIKEI,
SARAWAK
08-4661718 / 016-5227946

HPA CAWANGAN MIRI,

LOT 2165 GRD FLOOR SEBERKAS,


COMMERCIAL CENTRE,
JALAN PUJUT LUTUNG,
98000 MIRI, SARAWAK
TEL: 08-5622876 FAX: 08-5622876
H/P: 014-6969081

HPA CAWANGAN BINTULU,


NO.17, MEDAN RAYA COMMERCIAL CENTRE,
97000 BINTULU,
TEL: 086-335634 FAX: 086-335634
H/P: 0194868046

INDONESIA
BRUNEI
HPA CAWANGAN JAKARTA,
GEDUNG STMIK NUSA MANDIRI (LT1),


JI KRAMAT RAYA,
NO.25 KELURAHAN SENEN,


JAKARTA PUSAT,
INDONESIA
TEL: 62-213148702 FAX: 021-2300228


H/P:

HPA CAWANGAN SURABAYA,

RUKO VILLA BUKIT MAS CLUSTER,


AMSTERDAM RB 24,


SURABAYA,


INDONESIA
TEL: FAX:
email: surabaya_hpa@yahoo.com HPA CAWANGAN MEKASAR HPA CAWANGAN PALEMBANG


HPA CAWANGAN BRUNEI,

NO.35, GROUND FLOOR,


KM 32, BGN HAJI HASSAN ABDULLAH,
BE 3719 DAERAH BRUNEI-MUARA,
BRUNEI DARUL SALAM
TEL: +673-2427717 FAX:
H/P:

Fast2ureload- Topup Kredit Serendah RM3.00 serendah RM3

Related Posts with Thumbnails